Sunday, March 7, 2010

bace ler kalo ase nk bace

salam..
kali nie aku lak nk mengarang..hehe.. sowi, dr skolah dulu ag aku x suke nak menulis nie..even nak wat cerita pon aku x pndai sgt.. tp bila da ade blog nie kene la jgk b'cerita ye..huhu


nak cerita nie, ms mula2 dpt result UPU dlu, aku t'kejut sgt dpt kos sains bahan nie..


jujur aku katakan itulah kali pertama aku dengar tentang kos sains bahan nie..mmg x expect langsung r aku leh dapat kos 2..aku x tau pon kos nie wujud sblm nie..teruk kan??..hurmmm..kwn sape la nie ek?? haha =).. sebenarnya aku budak asasi sains hayat kat UM..n cita2 aku nk smbung bljr dlm bidang bio..x kisah la bio ape pon asalkan ada kaitan ngan bio cz aku suke bio, n dulu aku suke sgt wat statement 'aku benci fizik'..tp tup2 bila tahu result UPU, aku x dpt apa yg aku harapkan..


bila org tanya je aku dpt smbung study kos ape,aku jwb je la kos sains bahan..then, bila org tnya kos sains bahan 2 mcm mn?? haaaa..2 la yg aku lemah nk jwb..serius aku x tau mcm mn nk explain..


n masa 2 aku sedar, sbb kenapa aku x dpt smbung dlm bidang bio ialah kerana result aku x cukup tggi nak bersaing dgn begitu ramai pelajar yang pintar2 semuanya..so, sbg natijah drpd usaha aku yg x seberapa masa kat pasum dlu, aku hanya diterima utk amik kos sains bahan je..tp jgn slh fhm ye!! kos sains bahan adalah kos yg bgus sbnrnya..


mula2 2 sedih jgk la x dpt ape yg kite nak kan..aku n farah senasib tau,minat bio tp dpt fizik. nisa je yg mmg pure bdk fzk, x amik bio pn ms spm..caya lah nisa!! hehehe.. mula2 start belajar dlu kitorang ada hajat nk tukar kos amik bioteknologi..punye la berusaha p cri dekan n ketua program sbb nk mntk pengesahan..ciap p jumpe kauselor ag tau! hahaha.


tp last2 bila pk balik, apa salahnya jika aku cube dulu. setiap sesuatu yang ALLAH berikan pada kita pasti ada hikmahnye. kita x pernah tahu apa yg akn jd pd masa depan, kita merancang tp ALLAH yg tentukan. kadang2 ALLAH x bagi apa yg kita mntk sbb DIA maha tahu apa yg terbaik untuk kita. mungkin bagi aku, aku rasa bio adalah subjek yang serasi bagi aku, tp apa yang aku rasa 2 masa zaman skolah dlu..bila dah masuk u nie, aku tgk bio pn sama susahnye dengan fizik..huhuhu..


n so far, rasenya aku leh survive ag dgn kos nie walaupn result ak x seberapa.. n kwn2 aku nie la yg membantu aku utk terus survive..hehehe..sape2 yg bace nie


~jangan benci sesuatu yg kita xsuke lebih2, sbb nnt ape yg kita benci 2 akan jd apa yg kita syg pulak..n jgn syg sesuatu lebih2 jgk, sbb ia boleh b'tukar jd sesuatu yg kita benci~


statement nie salu digunakn utk 'orang', tp aku guna utk semua..heheh (^.^)


hurmm..pas2 nk cite pasal budak berdua 2 pulak..mcm mn kami leh kenal ek??..ingat2 lupe je asenya..hehe
ms mggu mesra pelajar ari 2, ms 2 perjumpaan semua student sn.bahan. aku duk sblh sorang budak 2, aku x kenal sape2 pon yg sm kos ngan aku..so, alang2 da jmpe semua budak2 sains bhn, ms nie la nk kenal kan.. aku x ingt sape yg tegur dulu, yg aku tahu name dia farah nadia..n yg paling ak ingt bila ditanya 'dari matrik ke?'.. jwbnye 'x la, PASUM'.. 'saye pon PASUM'..
erk???
auuuummmmmm....
gemuruh jiwa,semangat membara.............
ishh...
nape aku x pernah tgk dia kat PASUM? dah la budak hayat1 gak..aduyai.. budak hayat2 ramai lak aku kenal.. sowy la cik farah ye, i mmg x prnh nmpk pon u..balik drpd perjumpaan 2 aku asyik pk je kalo2 ak prnh jupe dia..tp siyes x ingt kot2 ade prnh bertembung dlm lif ke, kat kefe ke, kat bilik air ke..huhuhu..nmpknye jodoh kitorang kat UKM..hehe..lepas 2 kitorang jd rapat, p mn2 pn same2..


lepas minggu mesra pelajar abis..kitorang kene tlg senior handle progrm utk bdk2 first year,aku n farah kene tlg bawah program,kat cnie la baru kenal cik khairunisa 2..tp ms 2 die dop care ko org..ciap ley kuar shoping ag..slumber je ko ek, da la x ajak aku..haha. n lepas 2 nisa mula join aku n farah..


mcm 2 je la..lebey kureng je ngan cite farah..versi nisa x tau la mcm mn kan..


smpai cnie je utk kali nie..wslm


*halizd ^^

1 comment:

  1. ooo gnie citer koo...hahaha...ak pon siyes x pnah nmpk koo kt pasum dlu...hehe..ble r nisa nk menaip lak dlm nie..aparra nisa nie..pemalaih toi...kih3

    .:meandtheonlyme:.

    ReplyDelete