Tuesday, March 15, 2011

penat tapi besh!

Salam semua..
Aku baru je balik dari terengganu, ada program homestay kat sana under ko-k. Nama kampung yang kitorang pegi tu Kg. Rawai kat Marang. Actually tu bukan first time pegi ganu..dulu masa zaman sekolah pernah la pegi kat air terjun lata tembakah sempena family day tempat ayah keje, tp sekarang dah x boleh pegi family day dah..rindu.. Cuma pengalaman pegi ganu kali ni lebih menarik sebab dapat keluarga angkat..hehe..


Mula-mula sebelum pegi sana risau jugak macam mana la kat umah keluarga angkat tu nanti..takut jugak. Aku ni bukan jenis mesra alam peramah segala bagai..kan pegi umah orang, orang kata sombong lak. Setiap keluarga angkat akan diberi 2 atau 3 orang pelajar sebagai anak angkat n orang sana yang tetapkan partner kita.


So, kat sana aku dapat satu rumah dengan Jenna, ahli post protokol jugak..fuhh..lega, at least dah kenal..huhu.. Kami dapat pasangan Hj. Ngah bin Bidin dan Che Ku Zawiah Che Ku Ibrahim sebagai parent angkat. Both of them are teachers..tp ayah angkat sekarang keje sbagai Ketua Sektor Pendidikan Khas dan Swasta Jabatan Pelajaran Terengganu. First time jumpa mak angkat nerbes semacam je..takut pon ada..haha..klako lak.. Aku dapat family angkat yang agak besar la sbb diorang ada 8 orang anak. Tapi sempat jumpa 6 orang je..one of them student UKM jugak..dpt kawan baru kat UKM..heee..


Program tu hanya selama 3 hari..sangat singkat.. Parent angkat aku cakap "tok dang la nok bawak awok gi jalang2, banyak tempat nok gi nih"..hehe..(betul ke dop x tahu bahase ganu aku tuh). Tp kami sempat la pegi ke Losong, tempat yg femes dengan kopok losong tu.. n then, masa yang selebihnya dipenuhi dengan aktiviti program..so, mmg x sempat nak duduk dengan family angkat lama2 la..pg2 lg dah pegi dewan utk program..balik2 je sume dah tdo.. Cuma ada la masa gap tengah hari untuk balik rumah n beramah mesra dengan keluarga angkat. Tp masih tak cukup masa..hukhuk. Pengalaman pertama dapat keluarga angkat ni sgt best..diorang sangat baik n sporting..


Semoga ukhwah yang terbina kat sana akan kekal sampai bila2.. Nnt kalo ada kesempatan nak pegi lagi rumah kelurga angkat aku tu..tp tak tahu bila akan ada kesempatan tu. Yang pasti sementara aku masih kat UKM ni aku stil boleh jumpa adik angkat aku tu. Nnt aku upload gambar, kali ni malas nk guna kamera sendiri..posing kat kamera org je..x amik lg gambar2 tu..tp x banyak pon.. ^.^".. gambo ngan family ada kat kamera nadiah..huhu :)


Oh ya! tarikh aku pegi ganu tu 10-13/3/11~~



wif jenna :)



ni je gambo yang ada kat kamera aku :D

p/s: masa aku kat ganu tu, ada dinner sains bahan pd 12/3/11.. but i have to choose ko-k..hurmm..x dapat nak melaram bagai la..nnt budak berdua tu upload la kot gambo diorang melaram (nada jeles).. -_-"

3 comments:

  1. tgk ko tyme blk tu cam x best je g sane tp len lak dlm nie..huhu...tp mmg r, tyme ade progrm mmg x ckp mase ngan family angkat...terkejar2...sket je mase luang ngan family angkat...ak pon same je cam ko dlu...hahaha...baguih r dpt family yg bek...hehe...papepon yg penting ko hepy sokmo... ^_^

    p/s : t ak upload gambo dinner yep...agagagaga~(evil laugh)

    .:meandtheonlyme:.

    ReplyDelete
  2. ahaha..dlm post diatas ak hanya cite sal family angkat je ye..ak x cite pasal prgrm pon.. so, muka ak time ak blk 2 x tipu k..haha

    ReplyDelete
  3. oooo....bengang ngan program r sbnarnye nie....huhu...kluarga angkat slalunye x do mslh...huhu

    .:meandtheonlyme:.

    ReplyDelete