Saturday, March 19, 2011

saya nak hubby macam joe..wujud ke?

gud nite everyone! ^.^"
tak tau nak tulis apa..
then tiba2 teringat joe..
sape joe?


joe jambul..
orangnya kacak, hensem, macho, smart dan apa2 je la yang seangkatan dengannya..
kasanova kelas pertama..
x pernah serius dengan cinta..
tp sekali dia jatuh cinta, his world become upside down..totally changed..
caring gler..
he shows that he cares by his action..
bila dia nak sesuatu, dia usaha dengan apa cara sekali pun untuk pastikan dia dapat apa yang dia nak..


cara aku describe dia macam aku kenal dia je. ye, aku kenal dia. kenal kat dunia ciptaan manusia sendiri. kenal dalam novel  "sweet sour". I wish I can be the girl in that novel -_-"






tapi..


in real life, is there such things like that? ko langgar orang masa ko tengah joging, n then orang yang ko langgar tu pulak hensem, ciap duk usha ko selama 5 tahun, lepas tu kena kawin dengan dia, jatuh cinta kat dia bila dapat tau yang dia sangat caring! wah wah wah..bahagianya hidup kalo betul2 ada benda macam 2. tp tak mustahil kan, bila Allah nak sesuatu tu jadi, maka jadi la dia.. I wonder.. bila baca novel tu rasa nak kawen sekarang jugak.. rasa nak ada orang jaga kita, amik berat pasal kita, sayang kita, amik tahu apa kita buat, ada orang jeles kat kita, ada orang pujuk bila majuk, ada orang sanggup nak layan kerenah kita n macam2 la yang cuwit-cuwit..
hurmm...dan orang tu pulak datang dengan pakej handsome! kira bonus la tu kan..huhu.. oh ya! ada lg tambahan, dia berpelajaran tinggi, keje kat syarikat bapak sebagai salah sorang pegawai tertinggi *tak ingat apa pangkat dia, malas nk buka novel tu balik*. conclusionnya, poket dia tebal! memang perfect pakej la!


cakap pasal handsome, aku tak tau macam mana nak tentukan orang tu handsome ke tak.. maybe sebab taste aku lain kot..huhu * macam mana taste aku, aku sendiri tak tahu*..but i'm not attracted to the good looking guy. no kidding! haha.. bila member2 duk minat artis2 yang hensem2 tu, aku bukannya amek port sangat..x pon aku tengok la kejap artis tu, pas2 dah.. malas nak pikir, bukan aku boleh wat suami pon..hihihi..


this one memang hensem..siyes aku suka tengok dia. sekarang da tua pon stil hensem.


aish, duk merapu merepek pasal hensem guy pulak..tp joe tu di'describe'kan sebagai hensem la dalam cite tuh..sebab tu nak cakap jugak..hehe :) . ok, back to the topic plis! ok ok..wujud ke laki macam joe tu? I mean, cut the handsome n rich part. wujud ke laki yang caring macam joe tu? haa..tu baru betul..
actually, ada je..tp kita x tahu kan laki macam mana yang kita akan dapat sebagai hubby kita nanti. bila baca novel je, semua indah-indah, romantik bagai, sweet je, ending sure je hepi ending.. ramai je kawan-kawan aku yang dapat pasangan yang 'cukup' caring bagi aku la.


kadang-kadang aku harapkan seseorang yang macam joe tu jadi teman hidup aku.. 
*ok, aku tipu..bukan kadang2..tp memang mengharap*
tapi tu lah..kita hanya merancang, Allah yang menentukan..kan.. walau macam mana pon yang kita harap, kalo dah Allah tak izin, tak dapat jugak. rasanya kebanyakan perempuan mesti bercita-cita nak pasangan yang sangat mengambil berat kan? rupa ke harta tak jadi ukuran sangat. tapi tu depend kat taste masing2 jugak, ada yang kata rupa dan harta itu penting! well, aku respect je orang lain punya taste. tp bagi aku, yang caring macam joe tu dah cukup!


macam cite sorang hamba Allah yang minta bunga yang cantik dan seekor rama-rama, tapi Allah bagi kaktus berduri dan ulat bulu..tapi akhirnya kaktus tu berbunga dan ulat jadi rama-rama. ala, aku rasa semua orang tahu pasal cite ni..kan kan? kita takkan dapat apa yang kita nak dengan mudah. contohnya, kita harapkan pasangan yang caring, tapi setiap laki ada cara masing2 untuk tunjuk dia punya caring tu macam mana.
 *ada jugak yang tak nak tunjuk caring lebih2..simpan nnt kawen* ya! memang ada..tp betul ke tak dia simpan nnt kawen tak tau la..ntah2 memang tahap tu je caring dia 'sigh'..


"We come to love not by finding a perfect person, but by learning to see an imperfect person perfectly"


yes! we will never get the most perfect person to be our partner. yet, if u have someone that love u, accept him/her the way they are. 


sebenarnya, kalo baca novel ni, semua indah-indah je. setiap kali baca novel je, kalo novel tu best mula la berangan..haish.. aku bukan la peminat novel yang fanatik..tp kalo ada novel best aku baca je..cuma kalo novel tu ditulis oleh perempuan mesti banyak part romantik yang kadang2 agak impossible. cuba baca novel yang laki tulis, mesti banyak part action2 compare to romantika.. but life ain't that easy dear. banyak sangat dugaan dalam hidup kita ni dan semua tu terpulang kat kita la macam mana nak handle life sendiri. tepuk dada, tanya selera. 


rasanya tu je kot nak merapu tangah-tengah malam buta nih..ni semua effect novel la ni..berangan je keje *sape suh baca*. 


p/s: kalo nak tahu macam mana caringnya joe tu, baca la 'sweet sour' tu.. best! :)


i wanna sleep..
the end..
tata.. o_-"


ini hensem ke? 

dah..tdo2!!!











2 comments:

  1. muhahahaha.......betol2..... x dinafikan..seorang wanita memg dilahirkan dgn sifat mahu di "caringkan".....tp kekdg kite nk sgt org caring kat kte smpai satu tahap....org tu pon jd penat nak layan....aha???...doa2 la kte dapat hubby yg sesuai~~~dgn kite..hahahaa....teringin bace novel nih....

    ReplyDelete
  2. haha..betol.. laki mmg akan komplen kita ni ngada2. penat nk layan..dasar laki! huh..

    nak ke novel? ila ada..heee :)

    ReplyDelete